מי שתייה: על חשיבות המים בתזונה בריאה

שתייה

אוֹלגה קוֹל ND

מים הם מקור החיים על פני כדור הארץ. הזרימה של מים בטבע, וכך גם בגוף האדם קשורה באופן ישיר לאיזון, הזנה טובה, וחיוניות. אין ספק שהרווית הגוף בנוזלים הוא אחד העקרונות בתזונה בריאה.

אך אצל רבים מאיתנו מנגנון הצמא לא תמיד מאותת לנו מסר ברור, ולעיתים גם מבלבלת תחושת צמא עם תחושת רעב, בגלל הסמיכות של שני האיזורים האחראיים על תחושות אלה במוח. לכן חשוב להיות בתשומת לב לצורך זה, ולבדוק עם עצמנו מידיי פעם במהלך היום האם יש צורך לשתות עכשיו.

אז מה לשתות? קודם כל מים. מים צלולים ונקיים הם המשקה האידיאלי לגוף האדם. לאיכות מי השתייה יש חשיבות רבה לבריאות הכוללת, וכך גם למים בהם אנחנו משתמשים לבישול והכנת מזון. נרצה ללהכניס לגופנו מים שעברו פילטור איכותי להוצאת חומרים לא רצויים שעלולים להימצא בהם, כמו חיידקים, בקטריות, פלואוריד, כלור, מתכות, או פלסטיק.

מי שלא נהנה משתיית מים כמו שהם, יכול ״לשדרג״ את הטעם ולהכין ״מים בטעמים״ – הגרסה הבייתית והבריאה, בעזרת תוספת של לימון, נענע, מלפפון טרי, תוספת של מעט מיץ פרי טבעי, או מעט ממתיק טבעי אחר. אפשרות נוספת נהדרת להוסיף טעם למים היא חליטת צמחים. לואיזה, מרוווה, גרניום, למון גראס, ואפילו קליפות הדרים – יכולים להוסיף עניין כחליטה חמה או לצנן ולשתות בטמפ׳ החדר.

נעדיף להימנע משתייה בטמפ׳ קרה מידיי. הטמפ׳ בקיבה היא כ-38 מעלות, וקור עלול להחליש אותה. הטמפרטורה האידיאלית היא פושר או חמים.

מתי לשתות ?

מתי לשתות ? או יותר נכון, מתי לא לשתות ? – בזמן האכילה.

שתייה בזמן הארוחה, מדללת את מיצי הקיבה וגורמת מאמץ מיותר של מערכת העיכול.

נרצה לשתות עד כ20- דקות לפני הארוחה, ולאחר האכילה לחכות לפחות שעה. זה כולל גם קפה ותה! ששתייתם לא רק מעכבת את העיכול אלא גם עלולה לגרום לספיגה פחות יעילה של חומרי הזנה כמו ויטמינים ומינרלים.

כדי למנוע תחושת צמא בזמן הארוחה, חשוב לשלב ירקות חיים שהם עשירים בנוזלים מרווים. מזון מטוגן, קלוי, ומאוד מלוח מייבשים את הגוף. עוד סיבה סיבה להעדיף מזונות בטעמם הטבעי העדין.

כמה לשתות ? – מדד צבע השתן

הפיפי קובע! החוק של ״8 כוסות ליום״ הוא לא מתאים לכולם. הצורך שלנו בנוזלים משתנה בהתאם למגז אויר, לרמת הפעילות היפיזית שלנו, ואפילו בהתאם לגיל.

האחת הדרכים הפשוטות ביותר לדעת האם אנחנו שותים מספיק זה לפי צבע השתן. בפשטות, שתן כהה מידיי מצביע על חוסר בנוזלים, שתן שקוף מצביע עודף נוזלים. הגוון הבריא הוא צהבהב, לא כהה ולא בהיר מידיי.

ומה לגבי הקפה?

לרוב הדעות שתיית כוס מים דבר ראשון על הבוקר זה הרגל טוב, בעיקר מי שמתקשה להקפיד במהלך היום ורגיל להתחיל את היום עם קפה בלבד. לקפה יש אפקט משתן קל והוא בעל השפע חומצית לכן על כל כוס קפה נרצה ״לפצות״ את הגוף בכוס מים.

אגב הקפה כשלעצמו (פולים איכותיים, בלי סוכר וחלב) דווקא יכול לתרום לעירנות, וחידוד חשיבה, בניגוד לדעות מפעם של מומחים בעולם הבריאות, כיום המדע אומר שקפה אחד ליום אפילו יכול להיות טוב לנו.

רוצים לצום איתנו?


[contact-form-7 id="2595" title="sidebar form"]

רוצה שנחזור אליך?


[contact-form-7 id="2996" title="רוצים לצום איתנו?"]

סדנת צום מיצים הקרובה תתקיים בעוד

00
ימים
00
שעות
00
דקות

מאמרים מומלצים

לקוחות מספרים

רוצים לצום איתנו?


[contact-form-7 id="2595" title="sidebar form"]

רוצה שנחזור אליך?


[contact-form-7 id="2996" title="רוצים לצום איתנו?"]